• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75267
+
-

تولید گوشت قرمز افزایش می‌یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: به لطف بارندگی‌های اخیر و وضعیت نسبتاً مناسب مراتع، پیش‌بینی می‌شود تولیدات داخلی گوشت قرمز افزایش یابد.
«سیدمجید موسوی» در گفت‌وگو با ایسنا در‌خصوص تنظیم بازار محصولات کشاورزی گفت: در سال جاری به منظور کاهش نقش واسطه‌ها، دولت نظارت کاملی بر تامین و توزیع اقلام مهم نهاده‌های دامی دارد و بر امر توزیع نهاده‌هایی مانند ذرت، کنجاله سویا، جو و سبوس نظارت می‌کند.
موسوی در خصوص تولید مرغ هم افزود: نرخ جوجه یک‌روزه مصوب شده است و در صورت افزایش قیمت مرغ نیز با توجه به خرید تضمینی محصولات و ذخیره‌سازی برای عرضه در مواقع کمبود، قیمت‌ها با عرضه مرغ منجمد در بازار کنترل خواهد شد.
وی ادامه داد: کسری گوشت قرمز نیز از طریق ارز نیمایی به صورت لاشه سرد (تازه) و گوشت منجمد وارد شده که در امر تثبیت قیمت گوشت تاحدودی موثر واقع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز عنوان کرد: همچنین با پیگیری به‌عمل‌آمده نیاز استان به شکر به قدر کافی برای خانوار، صنایع و صنوف تامین شده و قیمت شکر نیز روند کاهشی یافته است و به‌تدریج متعادل می‌شود.
این مسئول گفت: برنامه انتخاب نمونه‌های کشاورزی، آموزش بهره‌برداران، ایجاد سایت‌های الگویی و حمایت از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه کشاورزی نیز امسال با نگاه ویژه‌ای مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز عنوان کرد: خدمات‌رسانی مناسب‌تر به ارباب‌رجوع، تجمیع ساختمان‌های جهاد کشاورزی و توجه هرچه بیشتر به الکترونیکی کردن خدمات و تکریم ارباب‌رجوع و واگذاری هرچه بیشتر تصدیگری‌ها به بخش‌های غیردولتی و بهره‌گیری مناسب از خدمات نظام‌های مهندسی صنفی و دامپزشکی و هدایت و حمایت تشکل‌های بخش، از موارد مورد تاکید در سال جاری است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید